hispan's photoblog
site version 10.2.3.5


From Japan:
Proskar-w 2/89 építés és teszt

Görbült képsík a köbön, avagy éles ez, csak hol?


2024. december 14. • Horváth Krisztián

Jó szokásomhoz híven összevásárolok a neten mindent, ami fényképezésre alkalmasnak tűnik, és nincsen róla információ sehol. Ilyen ez a - címkéje szerint - Proskar-w f=89mm (3.50") 1:2.0 35mm projection lens is, amit ma fényképezőbarát állapotba hozunk és ki is próbálunk.

Bár többnyire szovjet, német meg magyar vetítőket mutogatok, amik csűrik-csavarják a valóság leheletvékony szövedékét, ma egy japán csoda érkezik. Hogy mit várhatunk tőle, az kérdéses, mert a lencserendszere meglepően egyszerű!

De mi az a vetítőzés?

Tulajdonképpen nem más, mint régi vagy új vetítőgépek (diavetítők, filmvetítők) objektívjeit digitális gépekre adaptáljuk, ellátjuk őket a fókuszáláshoz szükséges mechanikával, és reméljük a legjobbakat. Ebben a dobozban a gombra kattintva láthatod az eddigi projekteket (cikkek vagy tesztalbumok) képi világuk szerint csoportosítva (jelezve azt is, kb. mekkora érzékelőt rajzolnak ki és milyen rendszerekkel kompatibilisek).
Mutasd őket!
tripletek / szappanbuborék bokeh
⦿ Leitz Wetzlar 200mm f/4 (fullframe és nagyobb / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ LZK Edar 100mm f/2.8 (fullframe és 6*6 / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ Pentacon AV 80mm f/2.8 (fullframe / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ Pentacon AV 100mm f/2.8 (fullframe / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ Pentacon AV 150mm f/2.8 (fullframe / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ T-3 80mm f/2.8 (fullframe / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ Triplet 5M 100mm f/2.8 (fullframe / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ Will-Wetzlar Maginon 85mm f/2.8 (fullframe / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ Wollensak-Rochester 80mm f/4 U.S.A. (fullframe és 6*6 / bármilyen DSLR vagy MILC)
háttércsavaró csodák / swirly bokeh
⦿ 16KP 50mm f/1.2 Pöcsi (crop / MILC)
⦿ 16KP 50mm f/1.2 Pöcsi v2 (crop / MILC)
⦿ 16KP 35mm f/1.2 Töcsi (crop / MILC)
⦿ IOR Bucuresti Supercin-2 50mm f/1.4 (crop / MILC)
⦿ Lenkinap OKC 1-35-1 35mm f/2 redP (crop / MILC)
⦿ MOM Budapest 35mm f/1.7 (crop / MILC)
⦿ MOM Budapest 50mm f/1.5 Kinga (crop / MILC)
⦿ MOM Budapest 50mm f/1.8 (crop / MILC)
⦿ MOM Budapest 80mm f/1.7 (GFX / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ Zeiss Kipronar 50mm f/1.4 (crop / MILC)
⦿ Zeiss Kipronar 9cm f/1.9 (GFX / MILC)
⦿ Zeiss Kipronar 12cm f/2.1 (fullframe és nagyobb / bármilyen DSLR vagy MILC)
krémes háttér / portré
⦿ 35KO 120mm f/2.1 (fullframe / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ 35KP OKP 1-100-1 100mm f/1.8 (fullframe / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ 35KP 120mm f/1.8 (fullframe / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ 35KP 140mm f/1.8 (fullframe / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ Leitz Elmarit-P 150mm f/2.8 (fullframe/GFX / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ Leitz Colorplan 90mm f/2.5 (fullframe / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ Leitz Hektor 85mm f/2.5 (fullframe / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ Leitz Hektor 120mm f/2.5 (fullframe vagy 6*6 / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ LOMO PO501-1 100mm f/2 (fullframe / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ LOMO PO503-1 120mm f/2 (GFX / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ Meopta "Meometar" Meostigmat 50mm f/1 (crop / MILC)
⦿ OKP6-70-1 70mm f/1.8 (fullframe és nagyobb / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ Pentacon AV 60mm f/2.4 (GFX / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ Proskar-w 89mm f/2 (GFX / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ Rodenstock Heligon 100mm f/1.6 4401-333-824 (GFX / MILC)
⦿ Will-Wetzlar Zoom-Maginon 85-150mm (fullframe / bármilyen DSLR vagy MILC)
röntgenoptikák
⦿ Delft Rayxar 50mm f/0.75 (crop / MILC)
⦿ Meopta Stigmar 100mm f/1.5 (fullframe / MILC)
⦿ Rodenstock XR-Heligon 68mm f/1.1 (fullframe / MILC)
Petzval-optikák
⦿ Petzval (magic lantern) 150mm f/3.2 (fullframe és 6*6 / bármilyen DSLR vagy MILC)
⦿ Zeiss Ikon Kinostar 10cm Serie III (fullframe és nagyobb / bármilyen MILC)
⦿ Zeiss Ikon Kinostar 12,5cm f/2 Serie IV (fullframe és nagyobb / bármilyen DSLR vagy MILC)
egyéb / speciális
⦿ vetítők képalkotási sajátosságai és kezelésük
összes tesztelt optika...

Amit a típusról tudni lehet, azt tulajdonképpen előzékenyen ráírták: a lefedett képkocka-méret várhatóan fullframe (és kicsit nagyobb) lesz, ez már eleve jó pont. A gyutáv 89mm, a fényerő pedig f/2, ami önmagában is elég ahhoz, hogy szuper kis portréobi legyen belőle. Az ergonómiájához hozzájárul, hogy viszonylag kicsi és könnyű:

Hengeres testének első fele kb. 60mm átmérőjű, hátulja meg kb. 42mm. Összesen csak három lencsét tartalmaz: egy nagyot elöl és két kisebbet hátul (mind független tagok). Ezek a ház első és hátsó blokkjának lecsavarásával könnyen hozzáférhetőek, ha tisztításra kerül a sor.

Ezer és egy vetítőoptika-adaptálással találkozhattál már a blogon, és mindegyikben próbálok egy-egy problémát (és megoldást) kiemelni, ami akár az építés, akár a használat során fontos lehet. Ma ilyen lesz a hátulra kerülő fókuszmechanika kérdésének megoldása. Mert ne csak szép vagy jó legyen valami, hanem kényelmes is!

Az a helyzet, hogy ahhoz, hogy fókuszálásra (és így fényképezésre) alkalmassá tegyük az objektívet, szükségünk lesz valamilyen fókusz helikoidra, ami előre-hátra mozgatja a szenzortól (vagy filmsíktól). Az a szomorú szituáció áll fenn, hogy az optika hátsó része 42mm széles, így éppen nem fér át a 42-42mm-es fókuszhelikoidok belső, kb. 40mm-es átmérőjén. Pedig ez jó lenne, két okból is:

Ezért azt határoztam el, hogy a ház hátuljának a szélét kicsit elvékonyítom (az anyagvastagság megengedi), hogy az átférjen majd egy M42 meneten. Ezzel azonban nem oldódott meg teljesen a probléma, ugyanis a kérdéses hátsó rész nem valami hosszú, tehát a 25-55mm vastagságot variáló helikoid nem jöhetett szóba (ezt onnan tudom, hogy megnéztem, eléri-e ezzel a végtelent az optika, és sajnos nem).


Olvastad már a friss cikkeket a tudásbázisban?

Marad tehát a 17-31mm vastagságot produkáló vékonyabb kivitel, amivel nem is lenne gond, mert tippre ez is képes lesz majd annyira eltávolítani a lencseblokkot a szenzortól, hogy tűrhető közelpontunk legyen, azonban nagyon az optika hátuljára kerülne, ami fókuszáláskor nem kényelmes. Mi a gond azzal, ha egy objektívnél nagyon hátra esik a fókuszgyűrű és a fókuszmechanika?

Ezért erre azt találtam ki, hogy egy 52mm-es hosszú fém fényellenző segítségével a fókuszgyűrű felületét meghosszabbítom és afféle “ölelő” módon az optika köré építem. Így sokkal nagyobb felületen, és nem csak hátul lehet majd tekerni fókuszáláshoz.

Mindehhez még egy átalakítást kellett tenni az eredeti optikai blokkon: a hátsó rész tövébe egy belülről kimart M39-M42 bővítőgyűrű került, aminek a segítségével így az egész blokk kényelmesen ki-be csavarható lesz majd a fókuszmechanikába:

Láthatod, hogy az eredeti ház frontján nincsen standard szűrőmenet. Ez fontos, hogy kupakokat vagy filtereket tudjunk feltenni rá, ezért az első blokk külső fele egy 58mm-es rövid fém fényellenzőből kialakított új gyűrűt kapott, amit csavarok rögzítenek rá.


[X] hirdetés

A fókuszmechanika eredeti gyűrűjét kibővítő nagyobb, ölelő felület is csavarokkal került rögzítésre. Az alkatrészeket külsőre is átalakítottam: a fekete festéseket lemartam, így az egész konstrukció ezüst alapszínt nyert.

Ha mindezeken túl vagy, akkor az objektív készen van: a fókuszmechanika összezárt állapotában éppen eléri a végtelen fókuszt, kitekerve pedig 1m-es közelpontot ad, ami ezen a gyutávon teljesen elfogadható és kényelmes.

Hátulja standard M42 adaptereket és kupakokat fogad, de akár régi M42-es filmes gépekre is fel tudod tenni, ha nem nagy a tükrük (a hátsó lencseblokk peremezése kicsit túlnyúlik az M42 csatlakozás vonalán).



Terepteszt

Első gyakorlati kérdésünk, hogy mekkora a szenzorlefedettség? Nagy meglepetés nincsen, hiszen ez egy 35mm-es film vetítésére szánt optika, tehát a fullframe biztosan megvan, ezen felül azonban kényelmesen lefedi a GFX-et is a vetített képkör.

Az M42 csatlakozás miatt az optikát használhatod akár régi filmes M42-es vázakon is (vagy bármi olyanon, amire adaptálható), de azt vedd figyelembe, hogy nagyobb méretű tükrök esetén az M42 meneten hátranyúló rész végtelenhez közeli fókuszállásban tükörütközést okozhat.

Az itt látható tesztképek mindegyike vágatlan 44*33mm-es GFX 50S II szenzoros kép. Szerkesztés csak színek és görbék tekintetében van, meg pár helyen a homogén sarkokban a vignettálás (illetve a Fotosnaiperes sorozaton az eső overlay, nem valódi), a képi világ minden más szempontból eredeti. Azért fontos tudnod, hogy nagyobb szenzoros képeket látsz, mert a sarokteljesítmény itt nem a fullframe sarkot jelenti, hanem az azon túli területeket is.


[X] hirdetés

Ennek köszönhető például a sarkokban megjelenő sötétedés, amit fullframe szenzoron egyáltalán nem érzékelnél (nagy pirospont). Mutatom az előtte-utána állapotot (szerkesztés):

Az én példányom üvegein vannak korábbi tisztítási nyomok, de semmi olyasmi, ami a képet lényegesen befolyásolná, szóval ezeket tekinthetitek az átlagos teljesítményének.

A rajzolat meglepően jó! Mármint persze középen, ahogy azt egy vetítőtől megszokhattuk. Az objektív igen élesen és tisztán mutatja csodálatos világunk mindenféle objektumainak képét.

Viszont nem mindegy, hogy hova fókuszálsz. Az egyik a szokásos vetítős dolog, a keskeny DOF, ami azt eredményezi, hogy ha nem figyelsz, nagyon könnyű mellé menni. Nézd meg ezt a két képet: az elsőn Fanni keze tökéletesen éles, de a tőle alig távolabb levő szemek már nem voltak helyes fókuszban. Alatta egy kép ugyanonnan, ahol látszik, hogy egyébként az optika igen élesen tud dolgozni, ha gyakorlottan fókuszálsz:

A fókuszálás másik nehézségét egy további sajátosság okozza, ami miatt nem mindegy, hogy magán a képmezőn belül hol nézed az élességet. De erre kicsit később még visszatérek...

Nagyon szuper a kontraszt is. Vetítőknél, pláne kevés lencsetaggal dolgozó példányoknál ez mindig kritikus kérdés, a Proskar-w esetében azonban - valószínűleg a jó belső kialakításnak hála (belülről jól árnyékolt, a front blokk vége után található egy f/2-nek megfelelő szűkítés) - élvezhetjük a kontrasztos képi világ előnyeit.

A fentiek miatt a szembefényekkel is jól boldogul. Kritika talán csak a kromatikus aberrációt érheti, de ez nem csoda, mert egyáltalán nincsen benne akromát ragasztott blokk (vagy ennek megfelelő kis szórású üveg).

Tán a fenti képeket látva is feltűnhetett, hogy az f/2-es fényerő ellenére igen erősnek tűnik a háttér mosása... Ez még akkor is igaz, ha a nagyobb szenzor miatt itt egy kb. 1.8/65mm fullframe képi világot látsz (képi világot, ami azt jelenti, hogy a gyújtótávolság természetesen soha nem változik, csak az érzékelt képszög és az emiatt változó kivágás/tárgytávolságok variálják a látottakat). Miért tapasztaljuk ezt?

!

Most jön a trükkös rész: a képsík görbülete fókusztávolságtól függ és könnyen megviccelhet. Nagyon kevés olyan vetítőoptikával találkoztam, ami bizonyos fókusztávolságokon ennyire nagy képsíkgörbülettel dolgozna. Vetítőknek ez persze jól áll, mert a fókuszból kieső képrészek erősebben mosottnak tűnnek (mintha nagyobb lenne az f értéked). Itt sorban 1, 2 és 3 méteres fókusztávokon mutatom, mit művel az objektív:

Emiatt viszont ennek az optikának az esetében kiemelten fontos, hogy mindig azon a ponton nézd a kép élességét, ahol a téma van, mert ha középre állítod, akkor bizony nagyon meg fog viccelni a végeredmény. Pár képen látszik is, hogy én is benéztem kicsit a fókuszpontot és élességet itt-ott.

A közelponthoz közeli fókuszálás nagyobb fényerőn eleve problémásabb tud lenni bármilyen objektív esetében, hiszen csökken a DOF sávjának mélysége. Apropó közelpont: az egy méteres legkisebb beállítható tárgytávolság teljesen kényelmes a 89mm-es gyutávhoz.

Noémi sorozatát a Nemzeti Színház mellett vettük fel, amit nagyon tudok javasolni portrézáshoz.

Orsi Fotosnaiperes sorozata a Margit híd budai oldalán, annak lábánál készült, és szintén jó helyszín a rakparttal együtt).

Itt kihívást inkább az jelentett, hogy nagyon hideg volt és fújt a szél. Mindkettőnk kezében fém objektív volt, ami még hidegebbnek tűnik, mert a fém sokkal jobban vezeti a hőt, mint a műanyag vagy a gumi. De szenvedés nélkül nincs eredmény!

Erről a sorozatról egyébként hozok majd egy TFCD kulisszás írást is, valamint a Fotosnaiperrel is készülök egy merényletre, így ha nem akarsz lemaradni, spuri feliratkozni a cikk értesítőre.

Fanni sorozatát az Opera és a Bazilika vonzáskörzetében rögzítettük, amit belvárosi, kicsit elegánsabb fotózásokhoz szintén tudok javasolni.

Eleve szürkeárnyalatos képekben gondolkodtunk, amit a borús idő jelentősen támogatott, hiszen ilyenkor puhábbak és szórtabbak a fények, ami által a nyerseken is több "árnyalatot" kapsz.

Nem állítom, hogy télen a legjobb kint fotózni, de az biztos, hogy leküzdhető az akadály.

Ha jönnél Te is portrézni, itt tájékozódhatsz a lehetőségekről...



Summa summarum

Nagyon nehéz megmondani, hogy megéri-e neked egy ilyen optika, mert jelenleg sincsen elérhető darab belőle eBay-en. Az ára nem horrorisztikus, legalábbis én pár-tízezer forintért szereztem, de egyetlen példány árazásából nehéz következtetni.

Az építésre szánt alkatrészek, az idő és az energia itt többe került, mint maga az objektív, de így sem bánom a projektet, mert egy nagyon jól használható portréoptikát kapunk minőségi, de mégis egyedi képi világgal, univerzális M42 csatlakozással és fullframe/GFX szenzorlefedettséggel. Szóval ez azoknak a fotósoknak is jó lehet, akik a gyári objektíveken túl akarnak kicsit egyedibb képi világot elérni, vállalható rajzolattal.

Ha van egy ilyen objektíved, de technikai problémád akadt vele vagy adaptálni szeretnéd, támadj meg vele a szerelőműhelyben.

Ha tapasztalataidat vagy képeidet osztanád meg velünk, vár a Vintage Pub virtuális kocsmájának lelkes közössége.

A fény és az adaptált optikák legyenek veletek!

Mutasd meg másoknak is, hogy mit találtál:




Közösködünk?

Ha maradt még bármi kérdésed, vagy elmondanád véleményedet, várunk a Vintage Pubban és a blog facebook-oldalán.



Érdemes követni:


További vetítőoptikás őrületek:


From Japan: Proskar-w 2/89 építés és teszt

Direkt kicsi: LOMO Lenkinap OKC 1-35-1 2/35 építés és teszt

Jutalom a nap végén: Pentacon AV 2.4/60 adaptálás és teszt

Fából vaskarika: LOMO PO503-1 2/120 adaptálás és teszt

Steampunk hazai: MOM Budapest 1.7/80 építés és teszt

Csípős M42 Pöcsi

Moziból fényképezőre: (Petzval) Zeiss Ikon Kinostar 10cm adaptálás és teszt

Branded content: Leitz Elmarit-P 2.8/150 adaptálás és teszt (M42/GFX)

Hetvenes szovjet nyolcvanból, húszas házzal: OKP6-70-1 1.8/80 építés és teszt

Steampunk időutazó: Zeiss Kipronar 12cm f/2.1 adaptálás és teszt

A nagy Hektor: 120mm f/2.5 adaptálás és teszt

Termetes triplet: Leitz Wetzlar 200mm adaptálás és teszt

Made in Hungary: MOM Budapest 1.8/50 építés és teszt

Egy jó Rodenstock: Heligon 100mm építés és teszt

Fiatal Petzval: Zeiss Ikon Kinostar 12,5cm serie IV adaptálás és teszt

Festőművész: Rodenstock XR-Heligon 68mm f/1.1 (építés és teszt)

Pofonegyszerű trioplanpótló szer: T-3 triplet (építés és teszt)

Meopta Stigmar XX 1.5/100 adaptálás és teszt

A tornasor közepe: LOMO 2/100 építés és teszt

Német örvény: Zeiss Kipronar 1.4/50 adaptálás és teszt

Középformátumú triplet: Edar 2.8/100 adaptálás és teszt

Magyar csavar: MOM Budapest KINGA 1.5/50 adaptálás és teszt

Hazai vonatkozás: MOM Budapest 1.7/35 vetítő építés és teszt

Leitz Hektor 85mm f/2.5 adaptálás és teszt

Leitz Colorplan 90mm f/2.5 adaptálás és teszt

Gyöngyszem keletről: OKP 1-100-1 1.8/100 vetítőoptika adaptálás és teszt

Átlát a szitán: Rayxar 0.75/50 röntgenoptika adaptálás és teszt

Az orosz Trioplan: Triplet-5M 2.8/100 építés és teszt

Az óriásvetítő: 35KP 140mm f/1.8 építés és teszt

Bubicsászár: Pentacon AV 2.8/150 építés és teszt

2in1 portré&makró vetítőobjektív körfénnyel: Pentacon AV 2.8/100 építés + teszt

Filléres buborékgyáros házilag: Pentacon AV 2.8/80 építése Canon EF-re

Okos megoldás kis szenzorra: KP16 1.2/35 „Töcsi” vetítőoptika (átalakítás + teszt)

Nehézsúlyú vetítőobjektív: Meometar 50mm f/1 E-mount

Vetítőoptika képalkotás pro-kontra

Vetítőoptikából valódi objektív (RO-109-1A)


Vannak még itt további érdekességek is:


Ingrid Schäfer kalandjai egy Fotosnaiperrel Budapesten

Kodacolor VR 100: fellelt tekercs új és régi képekkel

Nikon extravaganza

Szubjektív: így váltottam Sony fullframeről Fuji középformátumra

Kiszínezett történelem: Terra Nova 1910-1913 (Scott antarktiszi expedíciója)

A gép alkot, az ember pihen

Ezek a leképezési hibák rontják el a napodat

Miért emelkednek ilyen meredeken a vintage optika árak?

Hol romlott el a Facebook?

Canon érdekességek és könyvajánló, Bob Shell nyomán

Életem hátterei (TFCD fotózás)

Így tehetsz színessé régi fekete-fehér fényképeket

Évértékelő @2021

TFCD poszt generátor

Lejárt tekercs: Konica FS-1 + Hexanon 1.2/57 + VX200 film

10 kérdés, 10 válasz. 10 éves a hispan’s photoblog

Szabad-e világító sirályt fotózni?

Időutazás: 5 fotós hír 2030-ból

Ilyen volt a fotós OKJ (+all-in-one tétel)

Te is fertőzött lehetsz: támad a vintázs-kór

Így készült a forgó Parlament

A legöregebb objektív, amivel valaha fotóztam (Petzval kaland)

Hogyan készül a minibolygó (és a csőpanoráma?)

Gangvadászati kisokos

Évértékelő @2020

Hogyan állj pont szembe a Parlamenttel?

Milyen objektívvel fotózzak portrét?

Miért működnek az objektívek?

Ezért imádod a vintage objektíveket

Évértékelő @2019

Hogyan és miért válassz (egy) analóg/vintage rendszert magadnak?

Robbantott ábra kisokos

Balkán Disney

Képzelt beszélgetés egy TFCD/portré fotózás előtt, alatt és után

8 kocka egy közel 100 éves, középformátumú Zeiss Ikonnal

A szürke színei

Sony A7III: a mirrorless jelene és jövője

In memoriam Mamiya ZE

13 különleges kamera a fotózás történetéből

Miért radioaktív az objektívem?

Kezdő fotós kisokos

A 60 utolsó fotó a bontásra ítélt Olimpia Szellemhotelből

A kamu vörös karika pszichológiája

Pirosszka (ingyom-bingyom TFCD fotózás)

Viltrox EF-NEX III gyorsteszt

A boldog fotós lájk nélkül él

10 tipp régi objektív vásárláshoz

Mi a gond a modern objektívekkel?

Így ölte meg az A7 a DSLR-emet

35mm történelem

További cikkek a tudásbázisban...

A kép cikkanyagának összeállításában és véleményezésében köszönöm a kitartó segítséget Noéminek, Orsinak, Urbán Balázsnak és Tóth Gábor Szabolcsnak. A kódolásban nyújtott segítséget köszönöm Pintér Zsoltnak.

BIO

A cikk szerzője 2011-ben kezdett fotózni. A mai napig abszolút amatőrnek vallja magát, aki sokkal inkább az alkotás öröméért, mint bármilyen javadalmazásért dolgozik. Végigjárta a digitálisok ranglétráját (350D, 20D, 50D, 5DMII, A7, A7II, A7III, GFX 50S II), de egyre többet játszik analógokkal is. Időközben rájött, hogy az optika sokkal fontosabb, mint a váz. Valamiért ösztönösen szereti a mirrorlesst és a minél egyszerűbb, de agyafúrtabb megoldásokat. Saját magára a "géptulajdonos" megjelölést szereti alkalmazni, ami jobban lefedi technikai részletek iránti rajongását. 2021-ben okleveles fotográfus lett, legyen ez akár jó, akár rossz dolog.

Manuális objektívekkel 2014 eleje óta foglalkozik, 2015-ben pedig összegyűjtötte és letesztelte a legtöbb elérhető árú 50mm-es optikát. Nem csak gyűjti, de szereti, javítja, és használja is objektívjeit, hiszen a vitrinben tartott felszerelésnek csak ára van, nem pedig értéke. Ha hívják, örömmel osztja meg tapasztalatait és élményeit személyesen is élő előadásokon vagy a vintage pub személyes találkozóin, ezen felül pedig szorgosan építi az online is elérhető tudásbázist.

A fotózásnak minden lépését fontosnak tartja, ezért a gondolat teremtő erejéről és az alkotás önmagára visszamutató értelméről és boldogságáról is sokat lehet hallani nála. Ha csatlakoznál hozzá, a vintage pubban általában megtalálod, a pult mellett rögtön jobbra. Tovább...

hispan's photoblog C 2011-2025 (eredeti megjelenés: 2024. november 14., utolsó módosítás: 2024. december 14.)