hispan's photoblog
site version 10.1.1.7




Josida Goro és sógora célja a két világháború közötti Japánban egyszerű volt: fejleszteni egy olcsó, mindenki számára elérhető, megbízható távmérős fényképezőt, ami méltó versenytársa lehet a nehezen megfizethető Leica II-nek. 1934-től a Precíziós Optikai Művek Laboratórium néven működő cégükben elkezdték saját kamerájuk megalkotását, 1935-től pedig együttműködési szerződésük volt a Nippon Kogakuval. Végül utóbbiak adták a Hansa Canon, az első sorozatgyártott Canon gép keresőjét és objektívjét 1936-ban.

Sokban hasonlított ugyan a Leica megoldásaira, mégis a Hansa (eredeti nevén Kwanon) volt az első igazán önálló 35mm-es távmérős japán gép. Indulásának sikere még az alkotókat is meglepte, így a folytatás sem lehetett kérdéses az S, J NS jelölésű, továbbfejlesztett modellekkel. A Hansa név a múlté lett, a cég pedig részvénytársaságként belépett az orvosi optikai eszközök piacára is.

A második világháború alatt a termelőegységek kárt ugyan nem szenvedtek, de az ellátási gondok miatt a kereskedelmi termelés alábbhagyott, majd a céget átmenetileg feloszlatta akkori vezetője, Mitara Takesi. A harcok lezárultával viszonylag gyorsan kaptak működési engedélyt, a helyzet azonban nem volt könnyű. A J II még a korábbi, össze nem állított gépek maradék alkatrészeiből állt, és az utolsó háborús év végéig összesen csak három darab készült el.

Az új vásárlótömeg kiszolgálása érdekében a cég marketingje is egységesedett: az addig Serenar néven futó Canon objektívek is megkapták a Canon elnevezést (nem is rendeltek több optikát a Nikkortól), és a vállalat hivatalosan is felvette a Canon Camera Co. Inc. nevet. Az S II modellben már önállóan fejlesztett integrált távmérős kereső dolgozott.

Igen korán, már az 50-es években létrejött a sokáig használat Canon logo. Az újabb modellek szép technikai fejlődést mutattak be: megjelent az 1/1000-es záridő, a közvetlen csatlakozós vakusín és számtalan más újítás. A cél az 1954-es Photokina kiállítás és a Leica M3-al való szembesülés után világos volt: immár nem lemásolni, hanem meghaladni kell a Leicát, mégpedig drasztikus újításokkal.

A Canont sem hagyhatta érintetlenül a kezdődő SLR korszak, így hamar fejleszteni kezdtek ebbe az irányba is. A Nikon F sikere után a cég úgy döntött, nekik is szükségük van profi SLR rendszerre, így megalkották az F-1-est és vele a Canon FD bajonettet (technikai elődje az FL rendszer), mely 1971-ben került forgalomba (később követte ezt az F-1n, majd a nFD F-1, utóbbi már egy teljesen eltérő fejlesztés). A Canon F vázak és a hozzájuk kapcsolódó profi objektívek kevésbé a riportereknek, inkább a természet- és sportfotósoknak szóltak (számtalan egyedi, speciális kivitelben is), így a Canon marketingrészlege hamar felfedezte a sportesemények, például labdarúgó-kupák vagy olimpiák szponzorálásának kiaknázatlan területeit. Közben a tömegeknek szóló vázak is folyamatosan jelentek meg A-1 (félprofi), FT, FTb, Av, AT, stb. jelölésekkel.

A Canon AE-1 volt a világon az első gép, mely mikroprocesszor segítségével dolgozott, rekeszelőválasztásos félautomata módban. Később követte a Program verzió is, melyben már a rekeszt sem kellett kiválasztani a helyes expozícióhoz. Nem csoda, hogy gyorsan elfogyott belőle 5 millió darab, ezzel a valaha volt legnagyobb példányszámban értékesített fényképezőgéppé vált.

Fontos technikai fejlesztés volt a Spectra Coating után a Super Spectra Coating bevezetése is, mely a bevonatok területén tett drasztikus előrelépést jelentette, és a korszak Canon optikáin ott díszeleg a piros S.S.C. jelölés. Később ezt, és további fejlesztéseket is automatikusan megkaptak a Canon nFD optikák, a legjobbakat közülük pedig L, azaz Luxury jelöléssel, és piros karikával láttak el, ez a hagyomány pedig a későbbi EF és RF optikákon is folytatódott.

Megszületett közben az AF35 M, az első autofókuszos Canon gép, 1986-ra pedig készen állt az FD bajonett, mint elavult mechanikus csatlakozás leváltása, és a Canon mindent egy lapra tett fel: az EOS (Electro Optical System) és a hozzá tartozó EF bajonett kizárólag elektronikus kommunikációt tett lehetővé az optika és a váz között. 1989-ben a nagyközönség is kézbe vehette az EOS-1-est, a megoldás pedig kereskedelmi forgalomban is bizonyította, hogy helyes utat választottak.

Az EOS rendszer a hozzá később kapcsolódó digitális vázakkal és a kiváló minőségű optikákkal biztosította, hogy a Canon igen sikeresen vegye a digitális átállást. Mind APS-C (EF-S), mind fullframes digitális vázaik megjelentek a piacon, folyamatosan vezetve ki a filmes modelleket, és a gyártó az ezredforduló után a legnagyobb lett. Az 5D széria elhozta az amatőröknek is a digitális fullframe élményét.

A mirrorless forradalmat a Canon - a Nikonhoz hasonlóan - nagy késéssel követte. A Sony NEX és Alpha vázai, valamint az FE bajonett már kiforrott és széles rendszer volt, amikor a Canon ténylegesen is megjelent a piacon az EF bajonettet váltó R bajonettel és a hozzá kapcsolódó mirrorless rendszerrel, a lemaradásukat azonban öles léptekkel hozzák be.


katalógus


Canon távmérős, Canonflex, EX, FL, FD, nFD


távmérős: Serenar néven forrás ↗

Serenar RF 28mm f/3.5
Serenar RF 35mm f/2.8
Serenar RF 35mm f/3.2
Serenar RF 35mm f/3.5
Serenar RF 50mm f/1.5
Serenar RF 50mm f/1.8
Serenar RF 50mm f/1.9
Serenar RF 50mm f/3.5
Serenar RF 50mm f/4
Serenar RF 85mm f/1.5
Serenar RF 85mm f/1.9
Serenar RF 85mm f/2
Serenar RF 100mm f/3.5
Serenar RF 100mm f/4
Serenar RF 135mm f/3.5
Serenar RF 135mm f/4

távmérős: Canon néven forrás ↗

Canon RF 19mm f/3.5
Canon RF 25mm f/3.5
Canon RF 28mm f/3.5
Canon RF 28mm f/2.8
Canon RF 35mm f/1.5
Canon RF 35mm f/1.8
Canon RF 35mm f/2
Canon RF 35mm f/2.8
Canon RF 35mm f/3.5
Canon RF 50mm 0.95 (bayonet)
Canon RF 50mm f/1.2
Canon RF 50mm f/1.4
Canon RF 50mm f/1.8
Canon RF 50mm f/2.2
Canon RF 50mm f/2.8
Canon RF 85mm f/1.5
Canon RF 85mm f/1.8
Canon RF 85mm f/1.9
Canon RF 100mm f/2
Canon RF 100mm f/3.5
Canon RF 135mm f/3.5

Canonflex R forrás ↗

Canonflex R 35mm f/2.5
Canonflex R 50mm f/1.8 (I, II, III)
Canonflex R 58mm f/1.2
Canonflex R 85mm f/1.8
Canonflex R 85mm f/1.9
Canonflex R 100mm f/2
Canonflex R 100mm f/3.5 (I, II)
Canonflex R 135mm f/2.5
Canonflex R 135mm f/3.5 (I, II)
Canonflex R 200mm f/3.5
Canonflex R 300mm f/4
Canonflex R 400mm f/4.5
Canonflex R 600mm f/5.6
Canonflex R 800mm f/8
Canonflex R 1000mm f/11
Canonflex TV 2000mm f/11

Canon EX forrás ↗

Canon EX 35mm f/3.5
Canon EX 50mm f/1.8
Canon EX 95mm f/3.5
Canon EX 125mm f/3.5

FL forrás ↗

Canon FL 19mm f/3.5 (non-retrofocus)
Canon FL 19mm f/3.5 R
Canon FL 28mm f/3.5
Canon FL 35mm f/2.5
Canon FL 35mm f/3.5
Canon FLP 38mm f/2.8 (Pellix)
Canon FL 50mm f/1.2
Canon FL 50mm f/1.4
Canon FL 50mm f/1.8
Canon FL 50mm f/3.5 Macro
Canon FL 55mm f/1.2
Canon FL 55-135mm f/3.5
Canon FL 58mm f/1.2
Canon FL 85mm f/1.8
Canon FL 85-300mm f/5
Canon FL 100mm f/3.5
Canon FL 100mm f/4 Macro (kihuzatra)
Canon FL 100-200mm f/5.6
Canon FL 135mm f/2.5
Canon FL 135mm f/3.5
Canon FL 200mm f/3.5
Canon FL 200mm f/4.5
Canon FL-F 300mm f/2.8 S.S.C. Fluorite
Canon FL-F 300mm f/5.6 Fluorite
Canon FL 400mm f/5.6
Canon FL-F 500mm f/5.6 Fluorite
Canon FL 600mm f/5.6
Canon FL 800mm f/8
Canon FL 1200mm f/11 S.S.C.

FD forrás ↗

Canon FD Fish-Eye 7.5mm f/5.6
Canon FD Fish-Eye 15mm f/2.8 S.S.C.
Canon FD 17mm f/4
Canon FD 24mm f/2.8
Canon FD 28mm f/3.5
Canon FD 35mm f/2
Canon FD TS 35mm f/2.8
Canon FD 35mm f/3.5
Canon FD 50mm f/1.4
Canon FD 50mm f/1.8
Canon FD 55mm f/1.2
Canon FD 55mm f/1.2 AL
Canon FD 85mm f/1.8
Canon FD 85mm f/2.8 Soft-focus
Canon FD 100mm f/2.8
Canon FD 100-200mm f/5.6
Canon FD 135mm f/2.5
Canon FD 135mm f/3.5
Canon FD 200mm f/4
Canon FD 300mm f/4L
Canon FD 300mm f/5.6

FD S.C. és S.S.C. fix/prime forrás ↗

Canon FD Fish-Eye 7.5mm f/5.6 S.S.C.
Canon FD 17mm f/4 S.S.C.
Canon FD 20mm f/2.8 S.S.C.
Canon FD 24mm f/1.4 S.S.C. ASPHERICAL
Canon FD 24mm f/2.8 S.S.C.
Canon FD 28mm f/2 S.S.C.
Canon FD 28mm f/2.8 S.S.C.
Canon FD 28mm f/3.5 S.C.
Canon FD 35mm f/2 S.S.C.
Canon FD TS 35mm f/2.8 S.S.C.
Canon FD 35mm f/3.5 S.S.C.
Canon FD 50mm f/1.4 S.S.C.
Canon FD 50mm f/1.8 S.C.
Canon FD 50mm f/3.5 S.S.C. Macro
Canon FD 55mm f/1.2 S.S.C.
Canon FD 55mm f/1.2 S.S.C. AL
Canon FD 55mm f/1.2 S.S.C. ASPHERICAL
Canon FD 85mm f/1.2 S.S.C. ASPHERICAL
Canon FD 85mm f/1.8 S.S.C.
Canon FD 100mm f/2.8 S.S.C.
Canon FD 100mm f/4 S.C. Macro
Canon FD 135mm f/2.5 S.C.
Canon FD 135mm f/3.5 S.C.
Canon FD 135mm f/3.5 S.C.
Canon FD 200mm f/2.8 S.S.C.
Canon FD 200mm f/4 S.S.C.
Canon FD 300mm f/2.8 S.S.C. FLUORITE
Canon FD 300mm f/4 S.S.C.
Canon FD 300mm f/5.6 S.C.
Canon FD 300mm f/5.6 S.S.C.
Canon FD 400mm f/4.5 S.S.C.
Canon FD 500mm f/8 S.S.C. Reflex
Canon FD 600mm f/4.5 S.S.C.
Canon FD 800mm f/5.6 S.S.C.

FD S.C. és S.S.C. zoomforrás ↗

Canon FD 24-35mm f/3.5 S.S.C. ASPHERICAL
Canon FD 28-50mm f/3.5 S.S.C.
Canon FD 35-70mm f/2.8-3.5 S.S.C.
Canon FD 80-200mm f/4 S.S.C.
Canon FD 85-300mm f/4.5 S.S.C.
Canon FD 100-200mm f/5.6 S.S.C.

nFD fix/prime forrás ↗

Canon nFD Fish-Eye 7.5mm f/5.6
Canon nFD Fish-Eye FD 15mm f/2.8
Canon nFD 14mm f/2.8L
Canon nFD 17mm f/4
Canon nFD 20mm f/2.8
Canon nFD 24mm f/1.4L
Canon nFD 24mm f/2
Canon nFD 24mm f/2.8
Canon nFD 28mm f/2
Canon nFD 28mm f/2.8
Canon nFD 35mm f/2
Canon nFD 35mm f/2.8
Canon nFD 50mm f/1.2
Canon nFD 50mm f/1.2L
Canon nFD 50mm f/1.4
Canon nFD 50mm f/1.8
Canon nFD AC 50mm f/1.8
Canon nFD 50mm f/2
Canon nFD 50mm f/3.5 Macro
Canon nFD 85mm f/1.2L
Canon nFD 85mm f/1.8
Canon nFD 100mm f/2
Canon nFD 100mm f/2.8
Canon nFD 100mm f/4 Macro
Canon nFD 135mm f/2
Canon nFD 135mm f/2.8
Canon nFD 135mm f/3.5
Canon nFD 200mm f/1.8L
Canon nFD 200mm f/2.8
Canon nFD 200mm f/2.8
Canon nFD 200mm f/4
Canon nFD 200mm f/4 Macro
Canon nFD 300mm f/2.8L
Canon nFD 300mm f/4
Canon nFD 300mm f/4L
Canon nFD 300mm f/5.6
Canon nFD 400mm f/2.8L
Canon nFD 400mm f/4.5
Canon nFD 500mm f/4.5L
Canon nFD 500mm f/8 Reflex
Canon nFD 600mm f/4.5
Canon nFD 800mm f/5.6L
Canon nFD 1200mm f/5.6L

nFD zoom forrás ↗

Canon nFD 20-35mm f/3.5L
Canon nFD 24-35mm f/3.5L
Canon nFD 28-50mm f/3.5
Canon nFD 28-55mm f/3.5-4.5
Canon nFD 28-85mm f/4
Canon nFD 35-70mm f/2.8-3.5
Canon nFD 35-70mm f/3.5-4.5
Canon nFD AC 35-70mm f/3.5-4.5
Canon nFD 35-70mm f/4
Canon nFD 35-70mm f/4 AF
Canon nFD 35-105mm f/3.5
Canon nFD 35-105mm f/3.5-4.5
Canon nFD 50-135mm f/3.5
Canon nFD 50-300mm f/4.5L
Canon nFD 70-150mm f/4.5
Canon nFD 70-210mm f/4
Canon nFD 75-200mm f/4.5
Canon nFD AC 75-200mm f/4.5
Canon nFD 80-200mm f/4
Canon nFD 80-200mm f/4L
Canon nFD 85-300mm f/4.5
Canon nFD 100-200mm f/5.6
Canon nFD 100-300mm f/5.6
Canon nFD 100-300mm f/5.6
Canon nFD 100-300mm f/5.6L
Canon nFD 150-600mm f/5.6

egyéb FD forrás ↗

Canon Extender FD 1.4X-A
Canon Extender FD 2X-A
Canon Extender FD 2X-B
Canon Macrophoto 20mm f/3.5 (kihuzatra)
Canon Macrophoto 35mm f/2.8 (kihuzatra)

Canon EF, EF-S


EF fix/prime forrás ↗

Canon EF 14mm f/2.8 L (I, II)
Canon EF 15mm f/2.8 L Fisheye
Canon EF 20mm f/2.8
Canon EF 24mm f/1.4 L (I, II)
Canon EF 24mm f/2.8
Canon EF 24mm f/2.8 IS
Canon EF 28mm f/1.8
Canon EF 28mm f/2.8
Canon EF 28mm f/2.8 IS
Canon EF 35mm f/1.4 L (I, II)
Canon EF 35mm f/2
Canon EF 35mm f/2 IS
Canon EF 40mm f/2.8 Pancake
Canon EF 50mm f/1 L
Canon EF 50mm f/1.2 L
Canon EF 50mm f/1.4
Canon EF 50mm f/1.8 (I, II)
Canon EF 50mm f/1.8 STM
Canon EF 50mm f/2.5
Canon EF 65mm f/2.8
Canon EF 85mm f/1.2 L (I, II)
Canon EF 85mm f/1.4 L IS
Canon EF 85mm f/1.8
Canon EF 100mm f/2
Canon EF 100mm f/2.8 (I, II, III)
Canon EF 135mm f/2 L
Canon EF 135mm f/2.8 Soft Focus
Canon EF 180mm f/3.5 L
Canon EF 200mm f/1.8 L
Canon EF 200mm f/2 L
Canon EF 200mm f/2.8 L (I, II)
Canon EF 300mm f/1.8
Canon EF 300mm f/2.8 L
Canon EF 300mm f/2.8 L IS (I, II)
Canon EF 300mm f/4 L
Canon EF 300mm f/4 L IS
Canon EF 400mm f/2.8 L (I, II)
Canon EF 400mm f/2.8 L IS (I, II, III)
Canon EF 400mm f/4 (I, II)
Canon EF 400mm f/5.6 L
Canon EF 500mm f/4 L IS (I, II)
Canon EF 500mm f/4.5 L
Canon EF 600mm f/4
Canon EF 600mm f/4 L IS (I, II, III)
Canon EF 800mm f/5.6 L
Canon EF 1200mm f/5.6 L

EF zoom forrás ↗

Canon EF 8-15mm f/4 L Fisheye
Canon EF 11-24mm f/4 L
Canon EF 16-35mm f/2.8 L (I, II, III)
Canon EF 16-35mm f/4 L IS
Canon EF 17-35mm f/2.8 L
Canon EF 17-40mm f/4 L
Canon EF 20-35mm f/2.8 L
Canon EF 20-35mm f/3.5-4.5
Canon EF 22-55mm f/4-5.6
Canon EF 24-70mm f/2.8 L (I, II)
Canon EF 24-70mm f/4 L
Canon EF 24-85mm f/3.5-4.5
Canon EF 24-105mm f/4 L (I, II)
Canon EF 24-105mm f/3.5-4.5 STM
Canon EF 28-70mm f/2.8 L
Canon EF 28-70mm f/3.5-4.5
Canon EF 28-80mm f/2.8-4 L
Canon EF 28-80mm f/3.5-5.6 (I, II, III, IV, V)
Canon EF 28-90mm f/4-5.6 (I, II, III)
Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 (I, II)
Canon EF 28-105mm f/4-5.6
Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6
Canon EF 28-200mm f/3.5-5.6
Canon EF 28-200mm f/3.5-5.6 USM
Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L
Canon EF 35-70mm f/3.5-4.5
Canon EF 35-70mm f/3.5-4.5 A
Canon EF 35-80mm f/4-5.6 (I, II, III)
Canon EF 35-105mm f/3.5-4.5
Canon EF 35-105mm f/3.5-4.5 STM
Canon EF 35-135mm f/3.5-4.5
Canon EF 35-350mm f/3.5-5.6 L
Canon EF 38-76mm f/4.5-5.6
Canon EF 50-200mm f/3.5-4.5 L
Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 (I, II)
Canon EF 70-200mm f/2.8 L
Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS (I, II)
Canon EF 70-200mm f/4 L
Canon EF 70-200mm f/4 L IS (I, II)
Canon EF 70-210mm f/3.5-4.5
Canon EF 70-210mm f/4
Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 L (I, II)
Canon EF 75-300mm f/4-5.6 (I, II, III)
Canon EF 80-200mm f/2.8 L
Canon EF 80-200mm f/4.5-5.6 (I, II)
Canon EF 90-300mm f/4.5-5.6 (I, II)
Canon EF 100-200mm f/4.5 A
Canon EF 100-300mm f/4.5-5.6 L
Canon EF 100-300mm f/5.6 L
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L (I, II)
Canon EF 200-400mm f/4 L

EF speciális forrás ↗

speciális optikák
Canon EF TS-E 17mm f/4 L
Canon EF TS-E 24mm f/3.5 L (I, II)
Canon EF TS-E 45mm f/2.8
Canon EF TS-E 50mm f/2.8 L Macro
Canon EF MP-E 65mm f/2.8
Canon EF TS-E 90mm f/2.8
Canon EF TS-E 90mm f/2.8 L Macro
Canon EF TS-E 135mm f/4 L Macro

telekonverterek
Canon EF 1.4x Extender
Canon EF 2x Extender

EF-S fix/prime forrás ↗

Canon EF-S 24mm f/2.8 STM Pancake
Canon EF-S 35mm f/2.8 IS STM
Canon EF-S 60mm f/2.8

EF-S zoom forrás ↗

Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM
Canon EF-S 10-22mm f/3.5-5.6 USM
Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 (I, II, III)
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM
Canon EF-S 18-55mm f/4-5.6
Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6
Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM
Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM
Canon EF-S 18-200mm f/4-5.6 IS
Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS (I, II)
Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM

Canon RF, RF-S


RF fix/prime forrás ↗

Canon RF 5.2mm f/2.8 Dual Fisheye
Canon RF 16mm f/2.8
Canon RF 24mm f/1.8 IS Macro
Canon RF 35mm f/1.8 IS Macro
Canon RF 50mm f/1.8
Canon RF 50mm f/1.2 L
Canon RF 85mm f/1.2 L
Canon RF 85mm f/1.2 L DS
Canon RF 85mm f/2 IS Macro
Canon RF 100mm f/2.8 IS Macro
Canon RF 600mm f/11
Canon RF 800mm f/5.6 L IS
Canon RF 800mm f/11
Canon RF 1200mm f/8 L IS

RF zoom forrás ↗

Canon RF 14-35mm f/4 L IS
Canon RF 15-30mm f/4.5-6.3
Canon RF 15-35mm f/2.8 L IS
Canon RF 24-70mm f/2.8 L IS
Canon RF 24-105mm f/4 L IS
Canon RF 24-105mm f/4-7.1 IS
Canon RF 24-240mm f/4-6.3 IS
Canon RF 28-70mm f/2 L
Canon RF 70-200mm f/2.8 L IS
Canon RF 70-200mm f/4 L IS
Canon RF 100-400mm f/5.6-8 IS
Canon RF 100-500mm f/4.5-7.1 L IS

egyéb RF forrás ↗

telekonverterek
Canon RF 1.4x Extender
Canon RF 2x Extender

RF-S zoom forrás ↗

Canon RF-S 18-150mm f/3.5-6.3
Canon RF-S 18-45mm f/4.5-6.3



cikkek a tudásbázisban


A cikkek között olyanok is szerepelhetnek, melyek nem kifejezetten a gyártóhoz kapcsolódnak, de tartalmaznak tőle származó eszközöket, vagy más kapcsolatban állnak vele.


Kerekecske-gombocska:
Canon nFD 2.8/15 Fisheye teszt

2023. január 20. | Horváth Krisztián | kb. 18 perc olvasási idő (30.000 karakter)
Kanyarintunk egyet a város vonalain egy korszerű vintage halszemmel.
Utoljára a tudásbázis indulásakor (idestova 10 éve, jesszumpepi!) volt vintage halszemes teszt, és a Fish-Eye Takumar 4/17-et azóta is meleg szívvel ajánlom. Ma egy kicsit “modernebb” darabot fogok játszani vinni a Canon FD széria utolsó érájából. Ha nem is rajongsz a halszemekért, akkor is érdemes lehet egy széles pillantást vetni erre a kivételes objektívre. Tovább a cikkre... Kerekecske-gombocska: Canon nFD 2.8/15 Fisheye teszt hispan hispan's photoblog horváth krisztián halszem fisheye fish-eye nagylátó szögtartó torzító vintage canon fd nfd régi Kanyarintunk egyet a város vonalain egy korszerű vintage halszemmelUtoljára a tudásbázis indulásakor (idestova 10 éve, jesszumpepi!) volt vintage halszemes teszt, és a Fish-Eye Takumar 4/17-et azóta is meleg szívvel ajánlom. Ma egy kicsit “modernebb” darabot fogok játszani vinni a Canon FD széria utolsó érájából. Ha nem is rajongsz a halszemekért, akkor is érdemes lehet egy széles pillantást vetni erre a kivételes objektívre. 15mm

A legjobb vintage zoom?
Canon nFD 80-200mm f/4L teszt

2022. november 28. | Horváth Krisztián | kb. 25 perc olvasási idő (32.000 karakter)
Mit ér a piros karika egy vintage zoomon és indokolja-e az árcédulát? Kiderül!
Azért akkora meglepetés ma nem lesz, mint mikor kiderült, hogy Bobby nem is halt meg, hiszen egy igazi gyöngyszemet, egy piros gyűrűs L-es Canon objektívet fogunk tesztkörre vinni. Megmutatom, mit tud a Canon legfényesebb korszakának utolsó érájában nFD vezetéknévvel született teletolózoom (ezt a szót most alkottam) optika. Emellett választ adok arra a kérdésedre is, hogy vajon megéri-e ötször annyit fizetni érte, mint a “sima” 70-210 verziójáért. Tovább a cikkre... A legjobb vintage zoom? Canon nFD 80-200mm f/4L teszt hispan horváth krisztián hispan's photoblog zoom optika l luxury vintage 80mm 200mm 70-200 70-210mm 70-200mm tele zoom tolózoom egykezes Mit ér a piros karika egy vintage zoomon és indokolja-e az árcédulát? Kiderül! Azért akkora meglepetés ma nem lesz, mint mikor kiderült, hogy Boby nem is halt meg, hiszen egy igazi gyöngyszemet, egy piros gyűrűs L-es Canon objektívet fogunk tesztkörre vinni. Megmutatom, mit tud a Canon legfényesebb korszakának utolsó érájában nFD vezetéknévvel született teletolózoom (ezt a szót most alkottam) optika. Emellett választ adok arra a kérdésedre is, hogy vajon megéri-e ötször annyit fizetni érte, mint a “sima” 70-210 verziójáért.

Dream Lens: Canon
50mm f/0.95 LTM (RF)
szerviz és teszt

2022. szeptember 13. | Horváth Krisztián | kb. 20 perc olvasási idő (30.000 karakter)
Miért hívják álomoptikának a Canon távmérős korszakának csodáját?
Ma olyan lesz, ami eddig még nem volt a blogon: egy f/0.95 fényerejű objektívet fogunk tesztelni, és előtte azt is megmutatom neked, hogyan néz ki belülről, és hogyan lehet egy ilyen technikatörténeti kuriózumot szervizelni. Emellett számos érdekesség is kiderül, Zsuzsi pedig kibontja a haját. Tovább a cikkre... Dream Lens: Canon 50mm f/0.95 LTM (RF) szerviz és teszt leica leica m lm techart Ma olyan lesz, ami eddig még nem volt a blogon: egy f/0.95 fényerejű objektívet fogunk tesztelni, és előtte azt is megmutatom neked, hogyan néz ki belülről, és hogyan lehet egy ilyen technikatörténeti kuriózumot szervizelni. Emellett számos érdekesség is kiderül, Zsuzsi pedig kibontja a haját. Miért hívják álomoptikának a Canon távmérős korszakának csodáját? vintage 50mm portré portrait ltm távmérős rangefinder viewfinder canon hansa

Canon
érdekességek és könyvajánló,
Bob Shell nyomán

2022. március 16. | Horváth Krisztián | kb. 20 perc olvasási idő (30.000 karakter)
Egy kötet, amit minden Canonosnak érdemes forgatnia, benne a legérdekesebb Canon titkokkal.
Ha az ember előtt felsejlik a vintage optikák univerzumának mérete, okkal tölti el a szívét a boldogság, viszont felfedezni sokszor már nem is olyan egyszerű ezt a számtalan évtizedet felölelő világot. Ebben segítenek az olyan összefoglaló könyvek, mint amilyet ebben a cikkben is ajánlok. Tovább a cikkre... Canon érdekességek és könyvajánló, Bob Shell nyomán Egy kötet, amit minden Canonosnak érdemes forgatnia, benne a legérdekesebb Canon titkokkal. Ha az ember előtt felsejlik a vintage optikák univerzumának mérete, okkal tölti el a szívét a boldogság, viszont felfedezni sokszor már nem is olyan egyszerű ezt a számtalan évtizedet felölelő világot. Ebben segítenek az olyan összefoglaló könyvek, mint amilyet ebben a cikkben is ajánlok. vivaldi bach mozart zene EOS fd canomatic canon R fl hispan hispan's photoblog horváth krisztián könyv

Életem hátterei
(TFCD fotózás)

2022. február 9. | Horváth Krisztián | kb. 15 perc olvasási idő (20.000 karakter)
Csupán árnyékok vagyunk a városban, melyet magunkank építettünk?
Mostanában kevesebb időm van portrézni, de ez a sorozat nagyon a szívemhez nőtt és régóta érleltem már magamban. A feladathoz azonban tökéletes helyet, időt, optikát és ami a legfontosabb, megfelelő partnert is találnom kellett, de végül minden összeállt. Tovább a cikkre... Csupán árnyékok vagyunk a városban, melyet magunkank építettünk? Életem hátterei (TFCD fotózás) tfcd tfp Mostanában kevesebb időm van portrézni, de ez a sorozat nagyon a szívemhez nőtt és régóta érleltem már magamban. A feladathoz azonban tökéletes helyet, időt, optikát és ami a legfontosabb, megfelelő partnert is találnom kellett, de végül minden összeállt. horváth krisztián hispan hispan's photoblog portrézás Maya fekete-fehér bnw feketefehér canon nfd 35mm videó budapest

A tornasor közepe:
LOMO 2/100 építés és teszt

2021. december 5. | Horváth Krisztián | kb. 15 perc olvasási idő (25.000 karakter)
Mivel fotózzak 85 és 135mm között? Hozok ma egy költséghatékony és meglepően kellemes tippet orosz földről.
Ha vetítőoptikázunk, akkor általában effektobik és spéci képi világok suhannak át elménk illékony régióinak töredékpillanatain, ma azonban valami kifejezetten hagyományos, ám annál szívet melengetőbb eredményt adó optikát fogok bemutatni, aminek a te polcodon is helye lehet, ráadásul a pénztárcádat sem üríti ki. Tovább a cikkre... A tornasor közepe: LOMO 2/100 építés és teszt hispan hispan's photoblog horváth krisztián vetítő vetítőoptika vetítőobjektív orosz szovjet portré portréoptika portréobjektív Mivel fotózzak 85 és 135mm között? Hozok ma egy költséghatékony és meglepően kellemes tippet orosz földről. Ha vetítőoptikázunk, akkor általában effektobik és spéci képi világok suhannak át elménk illékony régióinak töredékpillanatain, ma azonban valami kifejezetten hagyományos, ám annál szívet melengetőbb eredményt adó optikát fogok bemutatni, aminek a te polcodon is helye lehet, ráadásul a pénztárcádat sem üríti ki. 100mm 100 2/100 f/2 adaptálás helikoid

Időutazás:
5 fotós hír 2030-ból

2021. augusztus 6. | Horváth Krisztián | kb. 15 perc olvasási idő (20.000 karakter)
Stewieval beizzítottuk az időgépet, előre utaztunk 9 évet és felcsaptunk pár fotós oldalt, hogy megnézzük, mire számíthatunk a fotózás jövőjében.
Fake news? Működő varázsgömb? Igazi időutazás? Nem árulhatom el. De ha kilenc év múlva megnyitod ezt a cikket, kiderül, mi vált belőle valósággá. Tovább a cikkre... Időutazás: 5 fotós hír 2030-ból Stewieval beizzítottuk az időgépet, előre utaztunk 9 évet és felcsaptunk pár fotós oldalt, hogy megnézzük, mire számíthatunk a fotózás jövőjében. Fake news? Működő varázsgömb? Igazi időutazás? Nem árulhatom el. De ha kilenc év múlva megnyitod ezt a cikket, kiderül, mi vált belőle valósággá. time travel hispan horváth krisztián vintage canon nikon sony pentax global shutter local shutter pps raw pps-raw pps-arw hispan's photoblog

Mítoszdöntögető
3.5/135mm-es teszt

2021. január 23. | Horváth Krisztián | kb. 45 perc olvasási idő (38.000 karakter)
Kilenc low-budget vintage portréoptika a ringben. Vajnos a Zeiss Sonnar tényleg abszolút bajnok?
Két okból készítettem ezt az anyagot. Egyrészt eredetileg csak azt akartam megmutatni, mik a különbségek a híres Zeiss Sonnar 3.5/135 és a Jupiter-37A orosz másolata között. Sokszor a Jupitert jobbnak mondják a híres Sonnarnal (amiről már cikket is olvashattál a blogon), így ennek a végére akartam járni. Ez az összehasonlítás dúsult fel aztán egy Takumarral, aminek 3.5/135 változata messze alulértékelt darab a mezőnyben, végül aztán sorban érkeztek az objektívek, és ahogyan az lenni szokott, nem volt megállás. Tovább a cikkre... Mítoszdöntögető 3.5/135mm-es teszt horváth krisztián hispan hispan's photoblog Kilenc low-budget vintage portréoptika a ringben. Vajnos a Zeiss Sonnar tényleg abszolút bajnok? Két okból készítettem ezt az anyagot. Egyrészt eredetileg csak azt akartam megmutatni, mik a különbségek a híres Zeiss Sonnar 3.5/135 és a Jupiter-37A orosz másolata között. Sokszor a Jupitert jobbnak mondják a híres Sonnarnal (amiről már cikket is olvashattál a blogon), így ennek a végére akartam járni. Ez az összehasonlítás dúsult fel aztán egy Takumarral, aminek 3.5/135 változata messze alulértékelt darab a mezőnyben, végül aztán sorban érkeztek az objektívek, és ahogyan az lenni szokott, nem volt megállás. zeiss carl jena 3.5 f/3.5 jupiter olympus om zuiko tele kistele fix prime portré összehasonlítás verseny teszt takumar smc s-m-c nikon nikkor minolta pentax pentax-m canon nfd fuji photo ebc fujinon fujinon-t ellenző napellenző beépített

Hogyan és miért válassz (egy) analóg/vintage rendszert magadnak?

2019. december 22. | Horváth Krisztián | kb. 30 perc olvasási idő (30.000 karakter)
A monogámia előnyei a vintage univerzumban, avagy miért és miképp érdemes gyártót és csatlakozást választanod, ha egy analóg ökoszisztémában gondolkozol? Hogyan lett a Canon FD a kedvenc vintage rendszerem? Esettanulmány.
Haladó vintage tartalom: amikor nem csak egy-egy régi objektívre vadászol, de elkezdesz filmre is fotózni, és felmerül benned az igény, hogy hasonló csatlakozású legyen minden régi optikád, akkor nekilátsz majd te is sorra venni a számba vehető megoldásokat. Beavatlak abba, hogy az én utam miért vezetett a Canon FD rendszerhez. (Szülési)fájdalmak, (öröm)könnyek és (kipu)fogók következnek! Tovább a cikkre... Hogyan és miért válassz (egy) analóg/vintage rendszert magadnak? horváth krisztián hispan hispan's photoblog A monogámia előnyei a vintage univerzumban, avagy miért és miképp érdemes gyártót és csatlakozást választanod, ha egy analóg ökoszisztémában gondolkozol? Hogyan lett a Canon FD a kedvenc vintage rendszerem? Esettanulmány. Haladó vintage tartalom: amikor nem csak egy-egy régi objektívre vadászol, de elkezdesz filmre is fotózni, és felmerül benned az igény, hogy hasonló csatlakozású legyen minden régi optikád, akkor nekilátsz majd te is sorra venni a számba vehető megoldásokat. Beavatlak abba, hogy az én utam miért vezetett a Canon FD rendszerhez. (Szülési)fájdalmak, (öröm)könnyek és (kipu)fogók következnek! vintage rendszer canon fd nfd filmes analóg 35mm kisfilm kisfilmes slr tükörreflexes bajonett csatlakozás előny előnyei egyazon egy japán ötlet módszer tapasztalat

Egyedi fényképező markolat fából, házilag

2019. október 20. | Horváth Krisztián | kb. 10 perc olvasási idő (12.000 karakter)
Régi vagy új gépedhez könnyebben csinálhatsz egyedi, stílusos markolatot házilag, mint gondolnád!
Ismét egy DIY projekttel készülök nektek, aminek az volt az apropója, hogy nem találtam sehol megfelelő méretű és szép markolatot a Canon F-1-es fényképezőmhöz. Ezért most házilag fogunk egyet csinálni, fából. Tovább a cikkre... Egyedi fényképező markolat fából, házilag horváth krisztián hispan hispan's photoblog Régi vagy új gépedhez könnyebben csinálhatsz egyedi, stílusos markolatot házilag, mint gondolnád! Ismét egy DIY projekttel készülök nektek, aminek az volt az apropója, hogy nem találtam sehol megfelelő méretű és szép markolatot a Canon F-1-es fényképezőmhöz. Ezért most házilag fogunk egyet csinálni, fából. ötlet módszer tutorial házi házilag otthon fa faanyag canon new f-1 analóg váz kamera kiegészítő leírás pontról pontra step by step csavar markolat grip hand wood lakk lakkozott csiszolás csiszolt festett magasfényű fényes

Hispan 10 kedvenc objektívje

2019. április 28. | Horváth Krisztián | kb. 30 perc olvasási idő (45.000 karakter)
Rengeteg levelet kapok tőletek “mit ajánlanál?” témakörben. Köszönöm ezeket, szeretlek titeket. Jöjjön most egy hosszabb válasz a 10 kedvenc optikámmal.
Még a google is szólt nekem, hogy sokan keresnek a “hispan kedvenc objektívje” kifejezésre, így ideje volt összeállítanom nektek egy listát. Ez a gyűjtés azonban nem egyszerűen egy nyálcsorgatós dreamteam. Hosszú évek gyakorlati használati- és szerviztapasztalatait pakoltam össze, hogy életszagú és hasznos infókkal szolgálhassak. Akár eltévedtél a vintage világban, akár új ötleteket keresel, tarts velem! Tovább a cikkre... Hispan 10 kedvenc objektívje Rengeteg levelet kapok tőletek “mit ajánlanál?” témakörben. Köszönöm ezeket, szeretlek titeket. Jöjjön most egy hosszabb válasz a 10 kedvenc optikámmal. Még a google is szólt nekem, hogy sokan keresnek a “hispan kedvenc objektívje” kifejezésre, így ideje volt összeállítanom nektek egy listát. Ez a gyűjtés azonban nem egyszerűen egy nyálcsorgatós dreamteam. Hosszú évek gyakorlati használati- és szerviztapasztalatait pakoltam össze, hogy életszagú és hasznos infókkal szolgálhassak. Akár eltévedtél a vintage világban, akár új ötleteket keresel, tarts velem! horváth krisztián hispan hispan's photoblog kedvenc objektív optika manuál vintage teszt összehasonlítás canon nfd fd 85mm f/1.2 zeiss czj sonnar 135mm f/3.5 samyang 14mm f/2.8 pöcsi RO-109-1A Ro 109 1A 50mm f/1.2 vetítő vetítőobjektív smc s-m-c takumar pentax 50mm f/1.4 vivitar series 1 28-105mm f/2.8-3.8 zoom smc pentax PK 100mm f/4 macro tessar 50mm 2.8 alu aluminium zebra 300mm f/2.8 if jupiter-3 jupiter 3 50mm f/1.5 L39 M39 helios 40-2 40 85mm f/1.5 M42 objektívje objektívjei optikája optikái optikáji üvege üvegei makrója teléje ötvenese 50-ese 50ese portréja portréobjektívje portréoptikája portréobija obija obijai zoomja

Régi adósság:
Canon nFD 1.2/85L teszt

2019. február 24. | Horváth Krisztián | kb. 30 perc olvasási idő (35.000 karakter)
Három éve lógok neked ezzel a cikkel, de nem ok nélkül tartott ilyen sokáig. Miért lett ez a 30 éves portréobjektív az alapoptikám? Most kiderül.
Nagyon restellem a fent említett súlyos késedelmemet. Az egyetlen ok, amiért nem tudtam soha befejezni e sorokat, az, hogy a tesztalanyul szolgáló 85mm-es objektív letehetetlen darab, és hétről hétre megdobogtatja a szívemet. Most viszont ideje végre megosztanom veletek az örömöket, amiket eddig okozott nekem a Canon egyik legkivételesebb optikája, a türelmetekért cserébe pedig ez lesz az eddig megjelent leggazdagabban illusztrált cikk. Tovább a cikkre... Régi adósság: Canon nFD 1.2/85L teszt horváth krisztián hispan hispan's photoblog Három éve lógok neked ezzel a cikkel, de nem ok nélkül tartott ilyen sokáig. Miért lett ez a 30 éves portréobjektív az alapoptikám? Most kiderül. Nagyon restellem a fent említett súlyos késedelmemet. Az egyetlen ok, amiért nem tudtam soha befejezni e sorokat, az, hogy a tesztalanyul szolgáló 85mm-es objektív letehetetlen darab, és hétről hétre megdobogtatja a szívemet. Most viszont ideje végre megosztanom veletek az örömöket, amiket eddig okozott nekem a Canon egyik legkivételesebb optikája, a türelmetekért cserébe pedig ez lesz az eddig megjelent leggazdagabban illusztrált cikk. canon prime nfd fd bajonett bajonet s.s.c. ssc super spectra coating japán manuális manual focus fókusz vintage lens optika objektív teszt terepteszt portré 85mm 85 f/1.2 1.2 1.2L 85L

A szürke színei

2018. december 15. | Horváth Krisztián | kb. 15 perc olvasási idő (20.000 karakter)
Az író e ponton bevallja, hogy sokszor (s mentség nélkül álljon itt: nem csak lázálmaiban) történetek jelennek meg a fejében, hiába csak pillanatképeket akar látni. Álljon hát itt egy ilyen szilánkszövevény, Kodak T-Max400-assal elbeszélve.
Amint az ember hathatós és jóságos tevékenysége nyomán (tudniillik hogy a golyóbis szerves anyagainak javát szőlővé, majd abból borrá alakítsa) az évszakok ez időben jócskán eltolódtak, novemberben még didergéstől mentesen lehetett a budai erdőket járni. Az író is szívesen hódolt e tevékenységének, többnyire hölgytársaságban. Alibije kikezdhetetlen volt: portréfotografálás, ahogy törvényben szedett betűvel hívták, de a paragrafus nem vethetett gátat a rossz ízű, hátak mögött zajló pletykáknak, miszerint többről volt itt szó. Tovább a cikkre... A szürke színei horváth krisztián hispan hispan's photoblog Az író e ponton bevallja, hogy sokszor (s mentség nélkül álljon itt: nem csak lázálmaiban) történetek jelennek meg a fejében, hiába csak pillanatképeket akar látni. Álljon hát itt egy ilyen szilánkszövevény, Kodak T-Max400-assal elbeszélve. Amint az ember hathatós és jóságos tevékenysége nyomán (tudniillik hogy a golyóbis szerves anyagainak javát szőlővé, majd abból borrá alakítsa) az évszakok ez időben jócskán eltolódtak, novemberben még didergéstől mentesen lehetett a budai erdőket járni. Az író is szívesen hódolt e tevékenységének, többnyire hölgytársaságban. Alibije kikezdhetetlen volt: portréfotografálás, ahogy törvényben szedett betűvel hívták, de a paragrafus nem vethetett gátat a rossz ízű, hátak mögött zajló pletykáknak, miszerint többről volt itt szó. város budapest séta út novella normafa híd lác láchíd vár palota várdomb canon fd fekete fehér fekete-fehér bnw bw black and white black/white film analóg 35mm lisfil hívás előhívás portré tfp tfcd modell modellfotózás portré portréfotózás gyakorlat elmélet kodak t-max tmax 400 iso400 café analog caféanalog cafeanalog cafe hívás előhívás negatív filmkocka kocka szín színek színei szürke árnyalat árnyalatos

Canon nFD 300mm f/2.8 L IF
tisztítás és tesztképek

2018. november 10. | Horváth Krisztián | kb. 15 perc olvasási idő (19.000 karakter)
Internal Focus - titkok egy legendás optika mélyéről, plusz egy kis útmutatás: így tisztíts belső fókuszos objektíveket.
Üdvözöllek ismét a blog szerelőműhelyében, ahol ez alkalommal egy igazi ínyencség, egy Canon nFD 2.8/300-as kerül terítékre. Nagy baja nincsen, azonban egy kis portalanítás ráfér. Eredetileg nem akartam erről cikket írni, de egy külföldi fórumon közölték velem, hogy "ez nem fog sikerülni", ilyenkor pedig a szakmai alázat vita helyett bizonyítást kíván. Tovább a cikkre... Canon nFD 300mm f/2.8 L IF tisztítás és tesztképek horváth krisztián hispan hispan's photoblog Internal Focus - titkok egy legendás optika mélyéről, plusz egy kis útmutatás: így tisztíts belső fókuszos objektíveket. Üdvözöllek ismét a blog szerelőműhelyében, ahol ez alkalommal egy igazi ínyencség, egy Canon nFD 2.8/300-as kerül terítékre. Nagy baja nincsen, azonban egy kis portalanítás ráfér. Eredetileg nem akartam erről cikket írni, de egy külföldi fórumon közölték velem, hogy "ez nem fog sikerülni", ilyenkor pedig a szakmai alázat vita helyett bizonyítást kíván. canon prime nfd fd bajonett bajonet s.s.c. ssc super spectra coating japán manuális manual focus fókusz vintage lens optika objektív teszt terepteszt 300mm tele teleobjektív 300 f/2.8 2.8 if internal focus fluorite fluorid fluoridos bevonat kétszerező L 300L 2.8L

13 különleges kamera
a fotózás történetéből

2018. augusztus 20. | Horváth Krisztián | kb. 20 perc olvasási idő (27.500 karakter)
Időutazás elfeledett technikai megoldásokkal, képtelen és képes elképzelésekkel és sok minden mással, amivel az évtizedek során az emberek képesek voltak fényképezni.
John Wade Retro Cameras című gazdagon illusztrált könyve arra ihletett, hogy készítsek nektek egy összeállítást a fotózás történetének néhány kiemelkedő kamerájáról. Mindegyik különleges valamilyen értelemben, így azoknak is izgalmas olvasmány lehet ez, akiket eddig egyáltalán nem érdekelt a filmes fotózás vagy a vintage őrület. Tovább a cikkre... 13 különleges kamera a fotózás történetéből horváth krisztián hispan hispan's photoblog Időutazás elfeledett technikai megoldásokkal, képtelen és képes elképzelésekkel és sok minden mással, amivel az évtizedek során az emberek képesek voltak fényképezni. John Wade Retro Cameras című gazdagon illusztrált könyve arra ihletett, hogy készítsek nektek egy összeállítást a fotózás történetének néhány kiemelkedő kamerájáról. Mindegyik különleges valamilyen értelemben, így azoknak is izgalmas olvasmány lehet ez, akiket eddig egyáltalán nem érdekelt a filmes fotózás vagy a vintage őrület. történet történelem speciális kiemelkedő érdekes analóg analog váz camera ihagee exakta slr mamiya magazine 35 diax Ia 1a mecaflex VOIGTLÄNDER BESSAMATIC zoomar 36-82 36 82 C3 CANON PELLIX HASSELBLAD 500 ZENITH 80 MINOX 35 EL POLAROID SX 70 TASCO BINO/CAM 8000 LEICA M3 CLASSIC CAMERA COLLECTION lista speciális első

A kamu vörös karika
pszichológiája

2018. február 5. | Horváth Krisztián | kb. 15 perc olvasási idő (19.000 karakter)
Avagy mi áll a “hamis” L-es objektívek hátterében?
Biztosan láttatok már olyan KIT objektívet, amire kreatív tulajdonosa egy vörös karikát festett, így úgy tűnhetett, hogy valójában egy L-es objektívvel fotóz. Múlt héten én is láttam egyet, és azonnal be is indult a gondolatlavina a fejemben. Most elárulom, miért csinálják ezt az emberek, és mire mennek vele. Tovább a cikkre... A kamu vörös karika pszichológiája horváth krisztián hispan hispan's photoblog Avagy mi áll a “hamis” L-es objektívek hátterében? Biztosan láttatok már olyan KIT objektívet, amire kreatív tulajdonosa egy vörös karikát festett, így úgy tűnhetett, hogy valójában egy L-es objektívvel fotóz. Múlt héten én is láttam egyet, és azonnal be is indult a gondolatlavina a fejemben. Most elárulom, miért csinálják ezt az emberek, és mire mennek vele. kamu átverés átverős hamis hamisítvány canon l luxury pszichológia simon sinek csorda csordaszellem kognitív disszonancia alfa dan ariely hazugság igazság őszinte önámítás felszerelés újszászi bogár lászló covey stephen r. sikeres emberek hét 7 szokása kiemelkedően kit 18-55 18-55mm

Canon FD 800mm f/5.6L

2017. február 1. | Horváth Krisztián | kb. 20 perc olvasási idő (16.500 karakter)
Kis tisztítás, kis teszt, hatalmas élmény.
Olyan csoda megtisztulásának és rövid tesztelésének sztoriját mutatom most be nektek, amilyenhez és amekkorához fogható eddig még nem járt a blogon soha. Egy valódi fehér bálna, egy igazi Moby Dick fogja a következőkben a hullámokat kelteni közel és elsősorban távol az éterben. Mindenki kapaszkodjon, ki ne essen a csónakból: 800 és 1600mm-en is tüzelni fogunk! Tovább a cikkre... Canon FD 800mm f/5.6L horváth krisztián hispan hispan's photoblog Kis tisztítás, kis teszt, hatalmas élmény. Olyan csoda megtisztulásának és rövid tesztelésének sztoriját mutatom most be nektek, amilyenhez és amekkorához fogható eddig még nem járt a blogon soha. Egy valódi fehér bálna, egy igazi Moby Dick fogja a következőkben a hullámokat kelteni közel és elsősorban távol az éterben. Mindenki kapaszkodjon, ki ne essen a csónakból: 800 és 1600mm-en is tüzelni fogunk! canon prime nfd fd bajonett bajonet s.s.c. ssc super spectra coating japán manuális manual focus fókusz vintage lens optika objektív teszt terepteszt 800mm tele teleobjektív 800 f/5.6 5.6 if internal focus fluorite fluorid fluoridos bevonat kétszerező L 800L 5.6L gömbfej beike állvány gellért hegy

Viltrox EF-NEX III gyorsteszt

2016. október 8. | Horváth Krisztián | kb. 25 perc olvasási idő (15.700 karakter)
Mivel ad többet a Viltrox legújabb adaptere, mint a kategória többi versenyzöje?
Következzen egy igen rövid szösszenet a Viltrox legújabb EF-NEX adapteréről, a III verzióról. Azért érdemel ez az apróság külön bejegyzést, mert megold néhány olyan kérdést, amit a hasonló árkategóriás (mondjuk ki: olcsó) adapterek korábban nem tudtak, illetve amikre csak a két jóval drágább konverter, a Sigma MC-11 és a Metabones voltak képesek. 8 EF optikával nézheted meg, hogy mire képes AF-S és AF-C módban különböző mérési beállításokkal. Az is kiderül, hogy vajon sikerült-e fejleszteni a videó-stabilitását. Tovább a cikkre... Viltrox EF-NEX III Mivel ad többet a Viltrox legújabb adaptere, mint a kategória többi versenyzöje? Következzen egy igen rövid szösszenet a Viltrox legújabb EF-NEX adapteréről, a III verzióról. Azért érdemel ez az apróság külön bejegyzést, mert megold néhány olyan kérdést, amit a hasonló árkategóriás (mondjuk ki: olcsó) adapterek korábban nem tudtak, illetve amikre csak a két jóval drágább konverter, a Sigma MC-11 és a Metabones voltak képesek. 8 EF optikával nézheted meg, hogy mire képes AF-S és AF-C módban különböző mérési beállításokkal. Az is kiderül, hogy vajon sikerült-e fejleszteni a videó-stabilitását. teszt viltrox adapter canon ef canonef sony sony-e NEX autofocus autofókusz fókusz fokusz közgyűrű mount converter bajonett konverter teszt gyorsteszt horváth krisztián hispan hispan's photoblog

FullFrame vs. APS-C

2015. november 2. | Horváth Krisztián | kb. 1,5 óra olvasási idő (51.600 karakter)
Tényleg a méret a lényeg? Mekkora szenzor kell nekem?
Az utóbbi években számos fotóstárssal beszélgettem technikai kérdésekről, és azt tapasztaltam, hogy sokakat foglalkoztat a szenzorméretek problémája, illetve az ehhez kapcsolódó felszerelések kérdése. Az átfogó 50mm-es tesztünk után világossá vált számomra, hogy érdemes egy rövidebb írást szentelni ennek a témának. Ebben a munkában arra törekedtem, hogy a különböző méretű érzékelőket több szempontból is összehasonlítsam, valamint illusztráljam is a különbségeket. Tovább a cikkre... FullFrame vs. APS-C Tényleg a méret a lényeg? Mekkora szenzor kell nekem? horváth krisztián hispan hispan's photoblog Az utóbbi években számos fotóstárssal beszélgettem technikai kérdésekről, és azt tapasztaltam, hogy sokakat foglalkoztat a szenzorméretek problémája, illetve az ehhez kapcsolódó felszerelések kérdése. Az átfogó 50mm-es tesztünk után világossá vált számomra, hogy érdemes egy rövidebb írást szentelni ennek a témának. Ebben a munkában arra törekedtem, hogy a különböző méretű érzékelőket több szempontból is összehasonlítsam, valamint illusztráljam is a különbségeket. fullframe aps-c apsc képméret képérzékelő 36*24 36x24 36 24 szenzor digitális crop faktor cropfaktor crop-faktor kivágás képszög képmező gyártás szilicium szilícium micro third four M43 M4/3 aps-h apsh 35mm vetített képkör teljes speed booster megapixel perspektíva

Öreg 50-es nem vén 50-es

2015. október 15. | Horváth Krisztián | kb. 2,5 óra olvasási idő (90.000 karakter)
Fényerős antik 50mm-es lencsék tesztje.
Nagy fába vágtam a fejszémet Dórival közösen: bő egy évvel ezelőtt elkezdem összegyűjteni azokat a főleg M42-es antik 50mm-es lencséket, melyek az utóbbi időben igen népszerűek lettek amatőr és profi fotósok körében. Mintha kiszabadult volna a szellem a palackból, és ezek a több évtizedes objektívek hirtelen felkerültek a modern digitális vázakra. Cikkünkben nem csak összehasonlíttotunk 16 ilyen üveget (és a Canon két modern 50-esét), hanem arról is részletesen írtunk, hogyan és miképpen érdemes dolgozni ezekkel a gyöngyszemekkel. Tovább a cikkre... Öreg öreg 50-es nem vén 50-es horváth krisztián hispan hispan's photoblog Fényerős antik 50mm-es lencsék tesztje. Nagy fába vágtam a fejszémet Dórival közösen: bő egy évvel ezelőtt elkezdem összegyűjteni azokat a főleg M42-es antik 50mm-es lencséket, melyek az utóbbi időben igen népszerűek lettek amatőr és profi fotósok körében. Mintha kiszabadult volna a szellem a palackból, és ezek a több évtizedes objektívek hirtelen felkerültek a modern digitális vázakra. Cikkünkben nem csak összehasonlíttotunk 16 ilyen üveget (és a Canon két modern 50-esét), hanem arról is részletesen írtunk, hogyan és miképpen érdemes dolgozni ezekkel a gyöngyszemekkel. 50mm lens test próba összehasonlítás teszt verseny helios takumar 58mm smc super s-m-c 1.4 2 f/1.4 f/2 f/2.8 2.8 tessar chinon adapterezés canon fullframe 5dmii 5dm2 blende f/1.8 1.8 biotar pancolar pentacon porst color reflex multi coated mc coating auto rikenon olympus g.zuiko zuiko hasonló hasonlítás


tesztalbumok


15mm f/2.8

Canon nFD Fisheye

24mm f/1.4

Canon L nFD

35mm f/2

Canon nFD

50mm f/0.95

Canon LTM RF

50mm f/1.2

Canon nFD

50mm f/1.2

Canon L nFD

50mm f/1.4

Canon nFD

50mm f/1.4

Canon EF

85mm f/1.2

Canon L nFD

135mm f/2

Canon nFD

200mm f/2.8

Canon nFD

300mm f/2.8

Canon L nFD

800mm f/5.6

Canon L nFD

17-40mm f/4

Canon L EF

18-55mm f/3.5-5.6

Canon EF-S

24-105mm f/4

Canon L EF

35-70mm f/3.5-4.5

Canon EF

35-105mm f/3.5

Canon nFD

70-200mm f/4

Canon L nonIS EF

70-200mm f/2.8

Canon L nonIS EF

70-300mm f/4-5.6

Canon IS USM EF

80-200mm f/4

Canon L nFD



kapcsolódó werk&gear tartalmak



további gyártók

Minden alkotó ember a szabadságot keresi

Amikor a 2010-es évek elején fényképezni kezdtem, valami ilyesmi vezérelt engem is. Fotós azóta se lettem, megmaradt ez szenvedélyes hobbinak, mégis talán tanulságos történetet mesélhetek arról, hogyan terjesztheted ki te is a kreativitásodat, ha kilépsz a tudásod, a megszokásaid és a felszerelésed komfortzónájából.
Az itt látható képek, de még inkább a cikkek, tesztek és tutorialok arról mesélnek neked, milyen utat jártam be, mióta először kamera került a kezembe, és hogyan találtam meg azt, ami igazán érdekel. Tovább...