összehasonlító tesztek



Jó ez az objektív a gépemre?
Konverterkereső kisokos

2017. január 6. | Horváth Krisztián | 264 féle váz-optika variáció

Többé nincs olyan, hogy "nem tudom". 11 féle digitális váz és 24 féle vintage objektív párosítását nézheted meg, bármilyen variációban!

Rengeteg vintage objektív és csatlakozó létezik, ezért nem csoda, ha sokszor nem leled meg a neten, mit mire lehet feltenni. Ezen az oldalon igyekeztem neked összeszedni azokat a párosításokat, amiket a leggyakrabban alkalmazhatsz: 9 féle váz 24 féle objektívvel, vagyis összesen 216 variációt ölel fel a kínálat. Tovább az adatbázisba...



Takumar, de melyik?

2016. augusztus 27. | Horváth Krisztián | kb. 70 perc olvasási idő (42.200 karakter)

Super? S-M-C? SMC? 1.4/50 útmutató.

Nagyjából két éve kezdődött a szerelem köztem és az 1.4/50-es Takumarok között. Szinte véletlen, hogy a legelső 1.4-es optikám egy SMC Takumar volt, és az elején bizony nem voltam jó szerető: próbára tettem az SMC-t és számtalan más fényerős 50mm-es lencsével is kísérleteztem, melyet a "nagy 50mm-es tesztben" dokumentáltunk is. Máig nem akadt azonban jobb 50-es a kezembe. Igen ám, de 1.4/50-es Takumarból M42 csatlakozással legalább három féle forog gyakorta a használt piacokon (és vannak még ritkább változatok is, minderről lentebb részletesen). Mivel ezeket a lencséket szervizelem is, sokan kérdezték tőlem, hogy vajon melyik a legjobb változat? Melyiket miért érdemes megvenni, és tényleg jobb-e az SMC, mint a Super? És mi a helyzet a legendás 8-assal? Tovább a cikkre...



3000mm nettó gyönyör

2016. március 10. | Horváth Krisztián | kb. fél óra olvasási idő (19.500 karakter)

Pentacon 500mm, Takumar 300mm és Centon 500mm terepgyakorlat

Ez most tényleg csak egy nagyon rövid beszámoló lesz, mivel elég ritkán használunk teleobjektíveket, de ha már a csillagok szerencsés együttállása miatt összejöttek a "nagyvasak", megosztunk pár tapasztalatot. A ti kérdéseitek érlelték bennem a megvizsgált dolgokat (főleg azt, hogy mire jók az olcsó M42-es telekonverterek), így felmentünk a város fölé, hogy fagyoskodjunk picit. A kisebb edzéssel is beérő logisztikai mutatványt egy igen jó kilátással rendelkező helyen hajtottuk végre, és láthattok is majd ott készült képeket a blogon és itt is, valamint lentebb ismertetem a technikát, viszont mindezt kérdések köré szövöm... Tovább a cikkre...



FullFrame vs. APS-C

2015. november 2. | Horváth Krisztián | kb. 1,5 óra olvasási idő (51.600 karakter)

Tényleg a méret a lényeg? Mekkora szenzor kell nekem?

Az utóbbi években számos fotóstárssal beszélgettem technikai kérdésekről, és azt tapasztaltam, hogy sokakat foglalkoztat a szenzorméretek problémája, illetve az ehhez kapcsolódó felszerelések kérdése. Az átfogó 50mm-es tesztünk után világossá vált számomra, hogy érdemes egy rövidebb írást szentelni ennek a témának. Ebben a munkában arra törekedtem, hogy a különböző méretű érzékelőket több szempontból is összehasonlítsam, valamint illusztráljam is a különbségeket. Tovább a cikkre...



Öreg 50-es nem vén 50-es

2015. október 15. | Horváth Krisztián | kb. 2,5 óra olvasási idő (90.000 karakter)

Fényerős antik 50mm-es lencsék tesztje.

Nagy fába vágtam a fejszémet Dórival közösen: bő egy évvel ezelőtt elkezdem összegyűjteni azokat a főleg M42-es antik 50mm-es lencséket, melyek az utóbbi időben igen népszerűek lettek amatőr és profi fotósok körében. Mintha kiszabadult volna a szellem a palackból, és ezek a több évtizedes objektívek hirtelen felkerültek a modern digitális vázakra. Cikkünkben nem csak összehasonlíttotunk 16 ilyen üveget (és a Canon két modern 50-esét), hanem arról is részletesen írtunk, hogyan és miképpen érdemes dolgozni ezekkel a gyöngyszemekkel. Tovább a cikkre...



Hogyan rajzol az objektívem?

2015. május 17. | Horváth Krisztián | kb. 10 perc olvasási idő (4.400 karakter)

Egy elrettentő példa arra az esetre, amikor tág rekeszen nincs értékelhető kép.

Álljon itt egy "miniteszt", egy tanulság a régi üvegekkel kapcsolatban. Mostanában egy "szupertitkos projekt" okán rengeteg régebbi (értsd: M42 vagy más, korábban használt csatlakozással szerelt 20-30-40 éves) objektív fordul meg a kezemben, többnyire fényerős 50mm-es optikák. Ezek általában jobban teljesítenek bizonyos mutatókban, mint a manapság kapható, "modernebb" társaik (élve a közhellyel: régen még adtak a minőségre). Más tulajdonságaikban persze alulmaradnak (hiszen a fotózás valahol technikai "sport", a fejlődés nem múlik el nyomtalanul). Pozitív jellemzőikre példa az élesség és az egyedi rajzolat, negatív tulajdonságaikra pedig a becsillanás és a szembefény problémás kezelése (a bevonatok minősége miatt). Nem mennék bele részletesen a témába, hiszen készülök erről még bővebben is szólni, itt most csak egy elrettentő példával szolgálnék "nem minden arany, ami fénylik" jeligére. Tovább a cikkre...



Ha ez nem lenne elég, az összes cikket ide kattintva érheted el.

Tesztelésre érdemes, érdekes objektíved vagy más felszerelésed van? Feltétlenül írj nekem az alábbi elérhetőségek egyikén, és összehozunk valamit!

hispan's photoblog Instagram

Minden alkotó ember a szabadságot keresi

Amikor a 2010-es évek elején fényképezni kezdtem, valami ilyesmi vezérelt engem is. Fotós azóta se lettem, megmaradt ez szenvedélyes hobbinak, mégis talán tanulságos történetet mesélhetek arról, hogyan terjesztheted ki te is a kreativitásodat, ha kilépsz a tudásod, a megszokásaid és a felszerelésed komfortzónájából.
Az itt látható képek, de még inkább a cikkek, tesztek és tutorialok arról mesélnek neked, milyen utat jártam be, mióta először kamera került a kezembe, és hogyan találtam meg azt, ami igazán érdekel. Tovább...